FANDOM

Sułtanat Mauretanii - muzułmańskie państwo leżące w Afryce Zachodniej. Powstało ono w II połowie XIII wieku na terenach zajmowanych wcześniej przez Abbasydów.

Historia

Mauretania 1300

Mauretania w 1300

Pierwsze wzmianki o państwie Mauretańskim pochodzą z 1300 roku, kiedy to zajmowało ono centralną część gór Atlas. Niedługo później zostało ono jednak zajęte przez katolickie Księstwo Fezu.

Mauretania 1500

Mauretania w 1500

Mauretańczycy zdołali się wyzwolić spod panowania innych państw dopiero ok. roku 1450, kiedy to zdołali zająć ok. 1/3 północnego wybrzeża Afryki oraz południową część dzisiejszej Hiszpanii.

Od czasu ponownego utworzenia swojego państwa Mauretańczycy nie mieli w okolicy żadnych zagrażających im wrogów do czasu, gdy na początku XVI wieku wrogiem Mauretanii stało się Królestwo Włoch, gdyż walczyło ono z Mauretańczykami o wpływy na morzu Śródziemnym.

Kontakty z Polską

Pierwsze kontakty Polaków z Mauretańczykami miały miejsce w 1525 roku, kiedy to został w tamte rejony wysłany królewski emisariusz, który miał za zadanie poprawić relacje z Sułtanatem Mauretanii, gdyż był on wrogiem Włoch (które również nie były sprzymierzeńcem Polski). Misja Polskiego emisariusza zakończyła się sukcesem w 1527 roku.