FANDOM

Otto Karling - ur.? - zm.23 XII 1501 - król Królestwa Bawarii w II połowie XV w. i na początku XVI z dynastii Karolingów. Był wieloletnim sojusznikiem Polski (1492 - 1501). Jego następca nadal pozostał wierny sojuszowi z Polską i zaproponował po śmierci króla, nowy królewski mariaż. Posiadał on prawa do tronu Angielskiego, które odziedziczył od poprzednika.

Rządy króla

Rządy króla od objęcia władzy do 1492

O samych rządach króla Otto nie wiadomo zbyt dużo, a przynajmniej o jego rządach przed 1492 rokiem, kiedy to zawarł sojusz z Polską.

Rządy króla od 1492 do śmierci

W kwietniu 1492 do Bawarii dotarło pismo od Polaków, z propozycją sojuszu, który Otto przyjął. Niedługo później, bo na początku grudnia tegoż roku, Polscy regenci otrzymali wezwanie od króla Otta do Angielskiej wojny sukcesyjnej, którą koalicja takich państw jak m.in Szwecja, Anglia, Bawaria i Polska zwyciężyła.

Bawaria nie brała udziału w Wojnie Greckiej, jako sojusznik Polski.

Dalsze szczegółowe losy państwa za rządów Otta są nieznane. Ostatnia rzecz jaką wiadomo, to liczebność armii Bawarskiej w 1500 roku - wynosiła ona 23 tysiące (armie lądowe stacjonujące na terytorium państwa) oraz liczącą 13 statków flotę morską.

Król zmarł 23 grudnia 1501 roku.

Jego następcą został prawdopodobnie urodzony w 1487 roku syn Otta, Fryderyk.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki