FANDOM

Kujawy - kraina należąca do Królestwa Polski, leżąca w północnej części kraju. Składa się z ziemi Kujawskiej i Sieradzkiej.

Historia

Kujawy przed podbojem Polan

Pierwsze napływy ludności słowiańskiej nastąpiły w V lub VI wieku. Przez kolejne wiek powstało tam państwo plemienne rządzące przez lokalny ród Kujawskich. Ostatnim niezależnym przedstawicielem był wysoki wódz Kujaw Sobiesław, który ostatecznie był zmuszony oddać hołd małoletniemu Siemowitowi.

Lata przedchrześcijańskie

Po Sobiesławie panował wódz Wańko, jednak knuł on za plecami króla wskutek czego stracił władzę i został on wtrącony do lochu. Następnie władzę przejął jego krewny małoletni Wiesław który musiał zmagać się z buntem swojego sieradzkiego wasala, który zdołał stłumić.Potem otwarcie wystąpił przeciw nowemu małoletniemu królowi Masławowi, chcąc osadzić na tronie starszą siostrę króla, Danutę. Jednak rebelia nie powiodła się.

Czasy chrześcijańskie

Przed przyjęciem chrztu Kujawianie i Sieradzanie nieustannie z sobą walczyli o koronę wysokiego wodza Kujaw oraz brali udział w różnych rebeliach ciągle ponoszących porażkę. Kujawy były jednym z terenów Królestwa Polskiego które najpóźniej zostały ochrzczone, bo dopiero za rządów króla Masława II Półrękiego.