FANDOM

II wojna Grecka - konflikt zbrojny pomiędzy Grecją, a otaczającymi ją muzułmańskimi Sułtanatami (Anatolia, Bułgaria, Chorwacja i Tunezja) trwający od października 1513 do listopada 1518.

Przyczyny wybuchu wojny

Prawdopodobną przyczyną wybuchu wojny był fakt, iż muzułmanie byli rozczarowani przegraną w I wojnie Greckiej i chcieli się zrewanżować po raz kolejny atakując Chrześcijańskich Greków.

Przebieg wojny

Wojna wybuchła 10 października 1513 roku. Tego dnia też Grecja wysłała wezwanie do wojny do sojuszników takich jak np. mająca status Obrońcy Wiary Katolickiej Polska, lecz ta odmówiła, tracąc tym samym ów status.

O samym przebiegu wojny nie wiadomo zbyt dużo. Wiadomo jednak, że:

  • W lutym 1514 roku Anatolijczycy okupowali wschodnie tereny przygraniczne należące do Greków.
  • W grudniu 1514 roku Anatolijczycy okupowali zdobyty przez Greków podczas I wojny Greckiej, Konstantynopol.
  • W marcu 1516 roku Anatolijczycy okupowali dwie prowincje na wschód od Konstatynopola, a Bułgarzy jedną prowincję Grecką leżącą przy ich południowej granicy.
  • W czerwcu 1517 Chorwaci okupowali trzy prowincje Greckie, a Anatolia i Bułgaria wszystkie leżące ich w zasięgu (całą wschodnią i środkową Grecję). Tym samym muzułmanie znacznie osłabili osamotnioną Grecję.
  • W listopadzie 1518 zakończyła się trwająca ponad 4.lata wojna. W wyniku podpisanego wtedy traktatu pokojowego Grecja na rzecz Anatolii utraciła środkową Grecję i południowy Peloponez.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki