FANDOM

Angielska Wojna Sukcesyjna - wojna stoczona pomiędzy siłami Anglii, Bawarii, Polski i Czech, Szwecji i Prowansji, a Utrechtem i Flandrią. Rozpoczęła się ona 1 grudnia 1492, kiedy to do Polski dotarły informacje o wybuchu wojny oraz wezwanie do wojny przez Królestwo Bawarii, z którym Polska niewiele wcześniej zawiązała sojusz. Polska przystąpiła do wojny tego samego dnia, jak i inne państwa będące w sojuszu z Bawarią. Została ona zakończona 14 lipca 1493 zwycięstwem Bawarii i jej sojuszników.

Przyczyny wybuchu wojny

Nie są one do końca znane. Wiadomo tylko tyle, że była to wojna sukcesyjna, w której to król Bawarii bronił odziedziczonego od poprzedniego władcy prawa do korony angielskiej.

Przebieg wojny

Nie jest on do końca znany. Wiadomo tylko tyle, że Polska wysłała niewielką flotę galer by pomóc blokować Flandryjskie porty, a także to, że sojusz na czele, którego stała Bawaria miał przytłaczającą przewagę. Wojna zakończyła się 14 lipca 1493 kiedy to Flandria zaakceptowała postawione przez zwycięski sojusz warunki pokojowe, które zakładały że:

  • Flandria musiała przekazywać 10% jej dochodów co miesiąc przez 10 lat po zakończeniu wojny.
  • Flandria zapłaciła Bawarii i jej sojusznikom 60 dukatów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki