FANDOM

905 - 906 - 907 - 908 - 909 - 910 - 911 - 912 - 913 - 914 - 915

Wydarzenia w Polsce

Styczeń - Wiesław z Kujaw, wasal Masława utworzył frakcję, której celem miało być obalenia Masława. Na jego miejsce miała zasiąść Danuta, siostra króla.

Maj - Dołączenie do Wiesława kolejnego wasala Masława, a więc Gościmira, który był władcą Mazowsza.

Maj - Wiesław z Kujaw otwarcie wypowiedział posłuszeństwo królowi - wybuch Buntu Wiesława Kujawskiego.

Maj - Nadbor Lechowicz został nadwornym dyplomatą.

Czerwiec - Bunt Wiesława Kujawskiego - Masław postanowił wynająć najemników - bandę Bułgarów.

Czerwiec - Bunt Wiesława Kujawskiego - Dołączenie do buntu Wysokiego Wodza Śląska, Witosza, oraz brata Masława, Piasta. Niedługo później do buntu dołączyła również Łucja, księżna Włodzimierza Wołyńskiego.

Lipiec - Bunt Wiesława Kujawskiego - Bitwa pod Sieradzem - Zwycięstwo wojsk podległych Masławowi.

Wrzesień - Bunt Wiesława Kujawskiego - Bitwa pod Kaliszem - Zwycięstwo wojsk podległych Masławowi.

Wrzesień - Bunt Wiesława Kujawskiego - Bitwa pod Żninem - Zwycięstwo buntowników.

Październik - Bunt Wiesława Kujawskiego - Bitwa pod Radziejowem - Zwycięstwo wojsk podległych Masławowi.

Październik - Bunt Wiesława Kujawskiego - Wynajęcie przez Masława bandy Irlandzkich najemników.

Listopad - Bunt Wiesława Kujawskiego - Bitwa pod Czarkowem - Zwycięstwo buntowników.

Listopad - Bunt Wiesława Kujawskiego - Bitwa pod Kruszwicą - Zwycięstwo buntowników.

Wydarzenia na Świecie

Kwiecień - obalenie Wielkiego Księcia Ragutisa Chorego. Na tron litewski powraca Kerstigen Wspaniały.

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Brak danych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki