FANDOM

877 - 878 - 879 - 880 - 881 - 882 - 884 - 884 - 885886887

Wydarzenia w Polsce

Styczeń - Wyzwolenie się dolnego śląska spod władzy Wielkomorawian; decyzja Siemowita o włączeniu tych ziem do Polski.

Styczeń - Zaoferowanie władcy dolnego śląska, Witoszowi wasalizacji przez Siemowita.

Styczeń - Odmowa propozycji przez Witosza; wypowiedzenie wojny władcy dolnego śląska przez Polskę.

18 luty - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Koniec I bitwy pod Poznaniem w której to liczące ponad 1000. wojów oddziały Witosza pokonały liczące niewiele ponad 100. żołnierzy oddziały polskie.

22 luty - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Początek bitwy pod Gnieznem w której to liczące ponad 1000. wojów oddziały Witosza pokonały liczące ok. 600 ludzi oddziały polskie.

Marzec - Podjęcie decyzji o zebraniu niedobitków w Poznaniu.

Kwiecień - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - II bitwa pod Poznaniem - Pierwsze zwycięstwo Polaków w wojnie ze Ślązakami.

Maj - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Początek gonitwy Polskich armii za wojskami Witosza.

Czerwiec - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Bitwa pod Legnicą - Kolejne zwycięstwo Polaków.

Sierpień - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - III bitwa pod Poznaniem - Zwycięstwo Polaków.

Wrzesień - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Bitwa pod Krosnem - Zwycięstwo Polaków.

Listopad - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Uwięzienie przez Polaków jednego z wasali Witosza, Przemysława.

Wydarzenia na Świecie

Brak danych

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Brak danych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki