FANDOM

877 - 878 - 879 - 880 - 881 - 882 - 883 - 884 - 885886887

Wydarzenia w Polsce

Styczeń - wyzwolenie się dolnego śląska spod władzy Wielkomorawian: decyzja Siemowita o włączeniu tych ziem do Polski. Zaoferowanie władcy dolnego śląska, Witoszowi wasalizacji przez Siemowita jednak ten odmawia propozycji przez Siemowita: wypowiedzenie wojny władcy dolnego śląska przez Polskę.

Luty - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - koniec I bitwy pod Poznaniem w której to liczące ponad 1000. wojów oddziały Witosza pokonały liczące niewiele ponad 100. żołnierzy oddziały polskie. Początek bitwy pod Gnieznem w której to liczące ponad 1000. wojów oddziały Witosza pokonały liczące ok. 600 ludzi oddziały polskie.

Marzec - podjęcie decyzji o zebraniu niedobitków w Poznaniu.

Kwiecień - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - II bitwa pod Poznaniem - pierwsze zwycięstwo Polaków w wojnie ze Ślązakami.

Maj - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - początek gonitwy Polskich armii za wojskami Witosza.

Czerwiec - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Bitwa pod Legnicą - kolejne zwycięstwo Polaków.

Sierpień - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - III bitwa pod Poznaniem - zwycięstwo Polaków.

Wrzesień - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - Bitwa pod Krosnem - zwycięstwo Polaków.

Listopad - Wojna polsko-śląska o panowanie nad Dolnym Śląskiem - uwięzienie przez Polaków jednego z wasali Witosza, Przemysława z Krosna

Wydarzenia na Świecie

Brak danych

Urodzili się

Październik - Przybor I - książę Śląska w latach 905 - 906, po nie udanym buncie został zamordowany przez Siemowita Okrutnego.

Zmarli

Brak danych