FANDOM

1492 - 1493 - 1494 - 1495 - 1496 - 1497 - 1498 - 1499 - 1500 - 1501 - 1502

Wydarzenia w Polsce

Styczeń - Wprowadzenie do użytku nadmorskich stoczni, a także taktyki piki i broni palnej. Dzięki temu została stworzona możliwość budowy tzw.obozów regimentowych.

Styczeń - Wojna Grecka - Połączenie dwóch największych armii Polskich uczestniczących w wojnie w jedną. W rezultacie powstała 31 tysięczna armia.

Koniec stycznia - Wojna Grecka - Polskie armie zdobywają Anatolijską fortecę w Kocaeli.

Marzec - Kwiecień - Wojna Grecka - Bitwa pod Hudavendigar - Pierwsza porażka Polaków w wojnie.

Kwiecień - Wojna Grecka - Odwrót Polskich armii do kraju. W tym samym czasie Polscy regenci zdecydowali o niepowracaniu armiami na pole walki (tj.do Anatolii), gdyż uważali, że ich udział nie będzie już potrzebny.

Sierpień - Powrót armii uczestniczących w Wojnie Greckiej do kraju. W tym samym czasie Polscy regenci zdecydowali się wybudować na terenie całego kraju wiele kościołów, by umacniać na terenie państwa wiarę katolicką.

Wydarzenia na świecie

Marzec - Kwiecień - Wojna Grecka - Bitwa pod Hudavendigar - Pierwsza porażka Polaków w trakcie wojny.

Urodzili się

Brak danych

Zmarli

Brak danych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki